Jak zaprojektować idealny emblemat dla swojej firmy?
26.05.2025Te stosunkowo niewielkie elementy łączą w sobie funkcję estetyczną, informacyjną i reklamową.

Jednym z najważniejszych nośników wizerunku marki są emblematy. Te stosunkowo niewielkie elementy łączą w sobie funkcję estetyczną, informacyjną i reklamową. Niezależnie od tego, czy są umieszczane na produktach, maszynach, drzwiach, czy materiałach promocyjnych dobrze zaprojektowane emblematy zwiększają rozpoznawalność marki i wywołują profesjonalne pierwsze wrażenie.
Jak stworzyć idealny emblemat dla swojej firmy? Na te pytanie odpowiemy nawiązując do nowoczesnych technologii dostępnych w ofercie Rathgeber Polska.
Forma i materiał – do klasyki po nowoczesność
Projektowanie idealnego emblematu rozpoczyna się od wyboru odpowiedniej formy i materiału, które będą najlepiej odzwierciedlać charakter marki oraz spełnią wymagania dotyczące trwałości, estetyki i funkcjonalności.
Emblematy trójwymiarowe to propozycja dla firm, które chcą podkreślić prestiż i jakość swoich produktów. Emblematy 3D możemy wykonać ze stali nierdzewnej wykorzystując grawer lub wyjątkową estetykę elementów wypukłych. Niezwykle precyzyjne i wyrafinowane emblematy z niklu lub stali nierdzewnej uzyskujemy dzięki technologii FINOCHROM®. Za indywidualny i niepowtarzalny efekt emblematu 3D odpowiada natomiast CHROMOTION® - materiał powstający z połączenia kilku warstw tworzyw sztucznych, który możemy precyzyjnie kształtować za pomocą dedykowanych narzędzi.
Klientom poszukującym estetycznego, ale jednocześnie odpornego rozwiązania i nietuzinkowego rozwiązania proponujemy trójwymiarowe samoprzylepne etykiety, pokryte specjalną samoregenerującą się powłoką z poliuretanu z linii ROYALPLAST®. Pokrycie powłoką z poliuretanu pozwala uzyskać elegancki połysk i przyjemną w dotyku powierzchnię. Tego typu emblematy są nie tylko efektowne wizualnie, ale również wyjątkowo trwałe. Charakteryzują się odpornością na zarysowania, działanie promieni UV, wilgoć czy chemikalia.
Personalizacja i detale – jak projektować emblematy z myślą o kliencie?
Wyróżnienie się na tle konkurencji to nie tylko kwestia logotypu czy kolorystyki. To także umiejętność pokazania dbałości o detale i indywidualne podejście do klienta. Dlatego w projektowaniu emblematu firmowego personalizacja odgrywa bardzo ważną rolę.
Kolorystyka emblematu powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy. Wybrane kolory możemy nanieść na emblematy na wiele sposobów – od klasycznych kolorów pantone po efektowne metalizowane wykończenia czy nadruki transparentne. Dodatkowo oferujemy możliwość wyboru rodzaju wykończenia (mat, połysk, soft touch) i faktury powierzchni (gładka, szczotkowana, imitująca metal).
Równie ważnym elementem personalizacji emblematu jest jego forma. Nowoczesne technologie produkcji, takie jak precyzyjne wykrawanie, formowanie czy cięcie laserowe umożliwiają tworzenie niemal dowolnego kształtu. W przypadku etykiet wypukłych, chromowanych czy emblematów 3D umożliwiamy również dopasowanie formy do specyfiki powierzchni, na której mają być umieszczone.