Wiedza

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki za pomocą szyldów?

10.01.2025

Rozpoznawalność marki jest niezbędnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. 

Rozpoznawalność marki jest niezbędnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Zwłaszcza teraz, kiedy konsumenci są zewsząd atakowani przekazami marketingowymi i informacyjnymi, rywalizacja o ich uwagę jest bardzo trudna.

Dobrze zaprojektowany szyld może stać się jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych Twojej firmy. To właśnie on często jest pierwszym punktem kontaktu klienta z marką. Wpływa na jego pierwsze wrażenie i decyzję o skorzystaniu z oferty.

Rola szyldu w identyfikacji wizualnej marki

Badania pokazują, że ludzie wyrabiają sobie opinię o firmie w ciągu kilku sekund. Oznacza to, że dobrze zaprojektowany szyld może skutecznie przyciągnąć uwagę i zachęcić do interakcji, podczas gdy nieczytelny, źle wykonany lub zaniedbany szyld może sprawić, że potencjalny klient przejdzie obok obojętnie.

Dlatego szyld powinien być:

  • estetyczny i dopasowany do branży,
  • czytelny – zarówno z bliska, jak i z daleka,
  • spójny z systemem identyfikacji wizualnej marki,
  • atrakcyjny wizualnie i profesjonalnie wykonany.

Szyld reklamowy nie tylko informuje o istnieniu firmy, ale przede wszystkim utrwala jej obecność w świadomości klientów. Jeśli ktoś regularnie mija szyld danej firmy, nawet jeśli nie skorzysta z jej usług od razu, jej nazwa i logo zostaną przez niego zapamiętane. W efekcie, gdy będzie potrzebował produktu lub usługi , istnieje większa szansa, że przypomni sobie właśnie o tej marce, której szyld utkwił mu w pamięci.

Jak wyróżnić się na tle konkurencji?

Rosnąca konkurencja sprawia, że klienci mają szeroki wybór podobnych ofert. Unikalny i dobrze zaprojektowany szyld może sprawić, że to właśnie Twoja firma wyróżni się na tle innych i przyciągnie większą liczbę klientów. Jakie elementy decydują o unikalności szyldu?

To przede wszystkim:

  • Oryginalne kształty i materiały.
  • Kreatywne wykorzystanie kolorów i światła.
  • Nietypowa typografia, która przyciąga wzrok.
  • Dodatkowe elementy, które przyciągają uwagę i ułatwiają powiązanie danego szyldu z konkretną branżą (np. nożyczki dla fryzjera, filiżanka dla kawiarni).

Lokalizacja i widoczność szyldu

Nawet najlepiej zaprojektowany szyld reklamowy nie spełni swojej roli, jeśli będzie źle umiejscowiony lub niewidoczny dla potencjalnych klientów. Odpowiednia lokalizacja szyldu ma ogromny wpływ na jego efektywność i może decydować o tym, czy firma przyciągnie uwagę przechodniów i kierowców, czy pozostanie niezauważona.

Wysokość, na jakiej zamontujemy szyld powinna zależeć od tego, czy jego odbiorcami są piesi, kierowcy czy obie grupy użytkowników. W przypadku szyldu skierowanego do pieszych tabliczka powinna znajdować się na wysokości wzroku (ok. 1,5–2,5 m nad ziemią), najlepiej w pobliżu wejścia do lokalu. Dobrze sprawdzają się także mniejsze tablice umieszczone na witrynie sklepu. W przypadku informacji skierowanej do kierowców szyld powinien być widoczny z większej odległości i znajdować się wyżej, najlepiej na wysokości 4-6 metrów, aby nie zasłaniały go inne obiekty (np. drzewa, latarnie, znaki drogowe).

Do przeglądu
Udostępnij:
Wyszukiwarka produktów